fbpx

Hastane Bilgi Rehberi

BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ  

HASTANE BİLGİ REHBERİ

 

İÇİNDEKİLER

  1. Hastane Yerleşim Planı
  2. Gerekli Olabilecek Telefon Numaraları
  3. Hizmet Verdiğimiz Branşlar
  4. Genel Bilgilendirme
  • Hasta Kabul İşlemleri
  • Tedavi Masraflarına İlişkin Bilgilendirme
  • Taburculuk İşlemleri
  • Hasta Kimlik Bilekliği
  1. Genel Hizmetler
  • Randevu Sistemi
  • Güvenlik
  • Otopark kullanımı & Vale Hizmeti
  • Kayıp ya da bulunan eşya
  • Sigara politikası
  • Asansörler
  • Çiçek Politikası
  • İstek ve Önerileriniz
  • Yiyecek ve içecek hizmetlerimiz
  • Kafeterya
  • Dini Vecibe istekleriniz
  • Temizlik Hizmetleri

6.      Ziyaretçi  ve Refakatçi Politikalarımız

  1. Hasta ve Yakınlarının Hakları
  2. Hasta ve Yakınlarının Sorumlulukları
  3. Oda İçi Hizmetler
  • Hemşire Çağrı Sistemi
  • Hasta Yatağı
  • Hasta ve Refakatçi Yemeği
  • Refakatçi Yatağı
  • Telefon
  • Televizyon
  • İnternet
  • Buzdolabı
  • Elektrikli Eşyalar ve Aydınlatmalar
  • Klima Sistemi
  • Kasa
  • Pencereler
  1. Acil Durumlar

 

 

Değerli Konuğumuz;

 Biruni Üniversite Hastanesine  Hoşgeldiniz.

Tecrübeli ve uzman kadrosundan aldığı güçle, modern tıbbın imkânlarını kullanarak dünya standartlarında hasta odaklı sağlık hizmetini halkımıza sunma gayretinde olan Biruni Üniversite Hastanesi; İleri teknolojiye sahip tıbbi cihazlarla donatılan ameliyathane, yoğun bakım üniteleri, görüntüleme üniteleri, laboratuvarları, konforlu hasta odaları, bilgi ve birikimlerini yakın ilgi ile birleştiren çalışanları ile güvenli bir ortamda tedavi   olmanın rahatlığını yaşatmayı amaç edinmiştir.

Hasta ve Çalışan Güvenliğini ve memnuniyetini esas alan, Mevzuatlar ve Sağlıkta Kalite Standartları, Uluslararası Kalite Belgelerimiz çerçevesinde gerek poliklinik hizmetleri gerekse klinik tedavilerde güvenli, etkin, kaliteli sağlık hizmeti sunumu ile araştırma ve eğitim çalışmaları da sürdürülmektedir.

“Hasta odaklı” hizmet anlayışımız ile ihtiyaç duyduğunuz her an yanınızda olmayı kurum olarak önemsiyoruz. Sağlığınız ve memnuniyetiniz bizim için önem taşımaktadır. Hasta bilgi rehberimiz, hastanemizden aldığınız tüm hizmetlerde sizlere kolaylık sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Amacımız, sizlere en yüksek standarttaki sağlık hizmetini uzman ellerde ve teknolojik imkanlar ile sunmak, tedaviniz süresince rahat etmenizi sağlamaktır.

 

Sağlıklı günler dileriz.

 

 

  1. Hastane Yerleşim Planı

 

  1. Gerekli Olabilecek Telefon Numaraları

Santral : 0

Hasta Yatış Çıkış Birimi: 1010 -1011

Hasta Hakları Müdürlüğü: 1006

2.Kat Yatan Hasta Katı :1200

3.Kat Yatan Hasta Katı :1300

4.Kat Yatan Hasta Katı :1400

5.Kat Yatan Hasta Katı :1500

Kafeterya : 1012

  1. Hizmet Verdiğimiz Branşlar

Hastanemizde aşağıdaki alanlarda hizmet vermekteyiz:

  • Anestezi ve Reanimasyon,
  • Beslenme ve Diyetetik,
  • Beyin Cerrahi,
  • Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları,
  • Dermatoloji,
  • Enfeksiyon Hastalıkları,
  • Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon,
  • Gastroenteroloji,
  • Genel Cerrahi,
  • Göğüs Hastalıkları,
  • Göğüs Cerrahisi,
  • Göz Hastalıkları,
  • İç Hastalıkları,
  • Kadın Hastalıkları ve Doğum,
  • Kalp ve Damar Hastalıkları,
  • Kardiyoloji,
  • Kulak Burun Boğaz Hastalıkları,
  • Medikal Onkoloji,
  • Nöroloji,
  • Ortopedi ve Travmatoloji,
  • Plastik, Rekonsrüktif ve Estetik Cerrahi,
  • Psikiyatri,
  • Üroloji,
  • Genel Yoğun Bakım Ünitesi,
  • Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi
  • Koroner Yoğun Bakım Ünitesi
  • KVC Yoğun Bakım Ünitesi yer almaktadır.

Ayaktan Tedavi ve Destek Kliniklerimiz ise;  Solunum Fonksiyon Testi, Efor Testi, Endoskopi, EEG-EMG İşitme Testi,  Görüntüleme Merkezi (Tomografi , MR , Kemik Dansitesi, Mamografi), Mikrobiyoloji ve Biyokimya Laboratuvarları, Kan Transfüzyon Merkezi, Havacılık Tıp Merkezi ve Acil Servis Ünitesi ile hastalarımıza hizmet vermekteyiz.

 

  1. GENEL BİLGİLENDİRME

Bölümünüze kabul edildikten sonra sizinle ilgilenen tıbbi ve idari ekibi tanıyabilmeniz için tüm Biruni Üniversite Hastanesi çalışanları, üzerlerinde isim, fotoğraf, bölüm ve görevinin yazılı olduğu kimlik kartları taşırlar. Üzerinde kimlik kartı olmayan bir kişi sizinle ilgileniyorsa, güvenliğiniz için lütfen kim olduğunu ve görevini sorun.

Ameliyat olan hastalarımızın devam süreci ile ilgili takibi Kafeterya İçerisinde buna özel olarak kullanılan televizyon ekranından takip edilebilir.

HASTA KABUL VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİ

Hasta Kabul İşlemleri

Yatış işlemleriniz için Hasta Yatış Bölümüne başvurabilirsiniz. Hasta yatış görevlimiz, rezervasyonunuz doğrultusunda yatış işlemlerinizi başlatacak ve hastane formlarını doldurarak imzalamanızı isteyecektir.

Kabul işlemlerini gerçekleştirmek için lütfen aşağıdaki belgeleri yanınızda bulundurunuz:

  • Nüfus cüzdanı veya ehliyet (TC Kimlik Numarası)
  • TC vatandaşı olmayanlar için pasaport
  • Özel sağlık sigortalı hastalar için sigorta kartı

Yatış işlemleriniz tamamlandıktan sonra bir personelimiz sizi eşyalarınızla birlikte odanıza çıkaracaktır.

 

Tedavi Masraflarına İlişkin Bilgilendirme

Hastaneye Yatış öncesinde fiyat bilgilendirmesi için Zemin Katta yer alan Fiyatlandırma Ofisine başvurabilirsiniz.

Hastaya veya hasta yakınlarına belirli aralıklarla, yatış süresince oluşan tedavi masrafları konusunda Hasta Çıkış Görevlisi tarafından bilgi verilecektir.

Özel sağlık sigortası bulunmayan veya sigorta kurumundan onay alınamayan hastalardan ise, hasta yatış işlemleri sırasında ortalama tutar bilgisinin belirli bir miktarı avans olarak talep edilebilir. Çek ve senet ile ödeme talepleri kabul edilmemektedir.

Taburculuk İşlemleri

Doktorunuzun hemşirenize, taburcu olabileceğinizi bildirmesi üzerine, Hasta Çıkış Görevlisi tarafından kattaki işlemleriniz (dosyanızın, hesaplarınızın ve raporlarınızın hazırlanması gibi) en hızlı şekilde başlatılacaktır. Bu işlemleriniz tamamlandıktan sonra dosyanız Kat Sekreteri Görevlimiz tarafından Hasta Çıkış Bölümüne teslim edilecektir. Hasta Çıkış Bölümü tarafından son kontrolleri yapılıp kurum provizyon işlemleri / nakit ödeme hazırlığı işlemleri tamamlanarak faturanız ödemeye hazır hale getirilecektir. Tüm bu işlemler 30 dk ile 2 saat arasında sürebilir. İşlemleriniz tamamlandıktan sonra Hasta Çıkış Bölümüne yönlendirileceksiniz. Size faturanızla ilgili açıklamalar yapılacak ve gerekli ödemeleri yaptıktan sonra çıkış işlemlerinizi gerçekleştirmiş olacaksınız.

 

Hasta Kimlik Bilekliği

Hasta Yatış Görevlimiz; adınız – soyadınız, hastane protokol numaranız ve doğum tarihinizin yazılı olduğu kimlik bilekliğinizi kolunuza takacaktır. Hastanede kimliğiniz haline gelecek bu bilekliği, lütfen taburcu olana kadar çıkartmayın. Yıpranması veya çıkması durumunda servis hemşirenize bilgi vermeniz gerekmektedir. Sizinle ilgilenen sağlık ekibi; ilaç uygulamaları, incelemeler, birtakım radyolojik işlemler gibi uygulamalardan önce kimlik bilgilerinizi içeren bileklikle bilgilerinizin doğruluğunu kontrol edecektir. Yatış katınıza kabul edildikten sonra hemşireniz tarafından alerjinizin olup olmadığı sorgulanacak, herhangi bir maddeye karşı alerjiniz olması durumunda, kırmızı renkli bir bileklik takılacaktır.

Bölümünüze kabul edildikten sonra sizinle ilgilenen tıbbi ve idari ekibi tanıyabilmeniz için tüm Biruni Üniversite Hastanesi çalışanları, üzerlerinde isim, fotoğraf, bölüm ve görevinin yazılı olduğu kimlik kartları taşırlar. Üzerinde kimlik kartı olmayan bir kişi sizinle ilgileniyorsa, güvenliğiniz için lütfen kim olduğunu ve görevini sorun.

  1. GENEL HİZMETLER:

Randevu Sistemi

Hastanemizin Web sitesi üzerinden www.birunihastanesi.com.tr/e-randevu/    veya Hastanemiz Call Center Merkezini  444 8 276 no’lu telefondan arayarak  randevu alabilirsiniz.

Güvenlik

Biruni Üniversite Hastanesi’nde güvenlik hizmetleri, huzurunuz ve rahatınız için 24 saat kesintisiz çalışır. Aşağıdakiler güvenlikle ilgili özellikle dikkat edilmesi gereken konulardır:

Kişisel eşyalarınız, değerli evrak ve belgeleriniz sizin sorumluluğunuzdadır. Lütfen yanınızdan ayırmamaya özen gösteriniz.

Güvenlik Görevlilerimiz hastane kuralları doğrultusunda konuklarımızı uyararak yönlendirebilir.

Otopark kullanımı & Vale Hizmeti

Hastalar, hasta yakınları, aileleri ve diğer ziyaretçiler otopark hizmetinden yararlanabilirler. Vale hizmetimiz mevcuttur. Güvenli ve sorunsuz bir şekilde park için valelerimiz size yardımcı olacaklardır. Lütfen yönlendirmelere dikkat ediniz ve gelişigüzel park etmeyiniz.

Kayıp ya da bulunan eşya

Hastanemizin güvenlik görevlileri, ana giriş ve acil giriş kapılarında bulunur. Bir eşyanız kaybolduğunda veya başkasına ait bir eşyayı bulduğunuzda lütfen güvenliğe bildirin.

Sigara politikası

Hastanemizde sigara içilmemesine yönelik bir politika izliyoruz. Bu nedenle tüm bina ve odalar dumana hassas detektörlerle korunmaktadır. Dumansız bir hayatı sizlere öneriyoruz ancak yine de sigara içmek isteyen ziyaretçiler ve refakatçiler Hastane sınırları dışındaki alanları kullanabilirler.

Asansörler

Biruni Üniversite Hastanesi toplam 3 adet asansör bulunur. Asansörlerin 2 adeti sedye kullanımına uygun asansörlerdir.

 

Çiçek Politikası

Hastanemize enfeksiyonu önlemek için canlı çiçek hasta odalarına kabul edilmemektedir. Bunun yerine adınıza gelen çiçekler hastanemiz tarafından saklanır ve çiçeğinizin yerine size bir kart gönderilir. Taburcu olurken de çiçeğiniz size teslim edilir.

İstek ve önerileriniz

Hastanemizde kaldığınız süre boyunca her türlü istek ve önerileriniz için çağrı merkezini arayabilir, Hasta Hakları Ofisi’ne başvurabilirsiniz. Hasta Hakları Ofisi’ne (1006) telefon numaralarından ulaşabilir ya da hastane@biruni.edu.tr  adresine e-posta gönderebilirsiniz. Ayrıca https://www.birunihastanesi.com.tr/oneri-sikayet-formu/ web sitemizde yer alan öneri ve şikayet formu ile de iletebilirsiniz.

Yiyecek ve içecek hizmetlerimiz

Hastanemizde bulunduğunuz sürece, kahve içmek ve hafif yiyecekler yemek için Kafeteryadan yararlanabilirsiniz. Ayrıca hastane içerisinde bulunan kahve makineleri ve su makineleri 24 saat hizmetinizdedir. Hastaların sağlığı açısından hastaneye dışarıdan yiyecek ve içecek kabul edilmemektedir.

Kafeterya

Değişik kahve seçenekleri, taze pasta ürünleri, isteğinize göre oluşturacağınız sandviç ve salata çeşitleri ile pek çok seçenek sunan Kafeteryamız zemin katta hizmet vermektedir.

Dini Vecibe İstekleriniz

İbadethanemiz Zemin Katta yer almaktadır. İnancınız doğrultusunda görmek istediğiniz din görevlisi ile irtibata geçilebilmesi için, kat sekreteri ya da hemşirenize talebinizi iletebilirsiniz.

Temizlik Hizmetleri

Hastanemizde temizlik birimi 24 saat sizler için hizmet vermektedir. Oda temizliğiniz günde 2 defa sabah ve akşam planlı olarak yapılmaktadır. Diğer zamanlarda temizliğe ihtiyacınız olursa kat sekreterinize veya hemşirenize bilgi verebilirsiniz.

6.                Ziyaretçi  ve Refakatçi Politikalarımız

Değerli Ziyaretçi ve Refakatçilerimiz

Hastalarımızın hastanede kaldığı süre içerisinde; yakınlarından destek alması ve sevdikleri ile görüşmesinin iyileşme sürecine olumlu etkide bulunacağının bilincindeyiz.

Hastanızın sağlığı ve kendi sağlığınız için aşağıda belirtilen konulara özen göstermenizi rica ederiz.

Bölümlere Özel Ziyaret Saatleri :

(Hastane aşağıdaki saat ve günleri değiştirebilmektedir. Ayrıca Pandemi gibi özel durumlarda Sağlık Bakanlığı’nın talimatları doğrultusunda hareket edilmektedir)

Yatan Hasta Katları : 10:00 – 22:00

Yoğun Bakımların Ziyaret Saatleri ilgili bölüm sorumluları tarafından hastanın yatışı sırasında hasta yakınlarına bildirilir.

ZİYARETÇİ POLİTİKASI

Hasta ziyareti esnasında dikkat edilecek hususlar;

  • Hasta servislerinde 10.00 -22.00 saatleri arasında ziyaret yapılabilir. Bu saatler hastaların bakım ve uyku zamanları dikkate alınarak düzenlenmiştir. Yoğun bakımlarda ziyaret saatleri bölüme özgü olarak belirlenmiştir. Belirtilen ziyaret saatlerine uyunuz.
  • Hasta ziyaretleri hastanemiz tarafından belirlenen prosedürlere uygun olarak, hastaların huzur ve sükunetini bozacak durumlara sebebiyet vermeyecek şekilde yapılmalıdır.
    Doktorunun izin vermediği özel durumlarda hasta ziyareti için lütfen ısrar etmeyiniz.
  • Yoğun bakımlarda ünitelerinde olası bir acil durumda hasta ziyaretine izin verilmemektedir. Servislerde ziyaret süresinin 15 dakikayı aşmamasına ve odada 2 kişiden fazla sayıda ziyaretçi olmamasına dikkat ediniz.
  • Yoğun bakımlarda bölümün ziyaret sürelerine göre hareket edilmelidir. (Her yoğun bakımın girişinde detaylı bilgi yer almaktadır)
  • Hasta ziyaretine 15 yaşından küçük çocukların getirilmesi uygun değildir.
  • Hastanızla ilgili bilgi vermek sadece hekimin yetkisindedir. Diğer çalışanları bilgi almak için zorlamayınız.
  • Yoğun Bakımlardaki hasta ziyaretine cep telefonu ve çanta ile içeri girmek yasaktır.
  • Hastanıza kesinlikle dışarıdan yiyecek getirmeyiniz.
  • Her hasta başında ikiden fazla ziyaretçi olmamalı ve diğer hastaları rahatsız edecek derecede yüksek sesle konuşulmamalıdır.
  • Ziyaret sırasında enfeksiyon riskini önlemek amacıyla lütfen hasta yatağına oturmayınız. Hasta başında ve hastane ortamında herhangi bir yere dokunulmayınız.
  • Ziyaret sırasında hastaya bağlı bulunan ekipmana kesinlikle dokunmayınız.
  • Özellikle yoğun bakımlarda ziyaret öncesi ellerinizi yıkayınız ve dezenfekte ediniz.
  • Grip, nezle vb. bulaşıcı hastalığınız mevcutsa hasta ziyareti yapmayınız.
  • Ziyarete gelirken topraklı çiçek ve vazoya konulmak üzere buket çiçek getirmeyiniz. Bu çiçekler hastanız için enfeksiyon riski taşıdığından hasta servislerine kabul edilmemektedir.
  • Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
  • Hastanızın oda kapısında uyarı işaretleri varsa lütfen dikkat ediniz.

Unutmayınız, hastanızın sağlığı sizin için olduğu kadar bizim içinde önemlidir.

 

 

REFAKATÇİ POLİTİKASI

  • Hastaya refakatçi gerekip gerekmediği hastanın doktoru tarafından belirlenir.
  • Refakatçi sayısı bir kişi ile sınırlıdır.
  • Refakatçi vizite ve tıbbi bakım sırasında hastanın yanında bulunmamalıdır.
  • Refakatçi hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım eder.
  • Refakatçi hastanenin koyduğu tüm kurallara uymak zorundadır.
  • Bazı kliniklerde refakatçi uygulaması yoktur.

Not: Bu ana kurallar dışında her kliniğin kendine özel refakatçi politikası oluşturabileceği
unutulmamalıdır.

 

Aşağıdaki Hususlara Ayrıca Özen Göstermenizi Önemle Rica Ederiz

  • Hastanız ve diğer hastaların huzuru için odalar ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmayınız, gürültü yapmayınız.
  • Cep telefonu kullanımı konusundaki uyarıları dikkate alınız.
  • Odalarda bulunan televizyonları başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanınız.
  • Refakatçi değişimlerinizde kat hemşiresini bilgilendiriniz.

7.    Hasta ve Yakınları Hakları

Hizmetlerden Yararlanma Hakkı

Hastanemize başvuran her birey, dil, din, ırk veya mezhep ayrımı yapılmaksızın tüm hizmetlerden yararlanma, hastanemizin sunduğu tanı ve tedavi imkanları ve bu hizmetlere nasıl ulaşılacağı konusunda bilgilenme hakkına sahiptir.

Hasta kuruluşumuz ya da kuruluşumuzun anlaşmalı olduğu bir merkezde tanı ya da tedavi sürecindeyken, başka bir kuruluşta işlemlerinin devam etmesini talep edebilir.

Bilgilendirme ve Onay Hakkı

Hastalarımız kendileri veya yasal temsilcileri aracılığı ile önerilen tıbbi girişimleri ve her bir girişimin potansiyel risk veya yararlarını, önerilen girişimlerin alternatiflerini, tedavi yaptırmamanın sonucunu ve ilerleyecek süreci içerecek şekilde sağlık durumları konusunda anlayabileceği dil ve yöntemle tam bilgi alma hakkına sahiptir.

Hastalarımızın bilgilendirme ve onayı tıbbı ve yasal zorunluluklar dışında, hastalığı ile ilgili ciddi yan etki riski, ölüm riski, nekahat ile ilgili problemler, başarı şansı gibi konularda bilgilendirme yapıldıktan sonra uygulanacak tedaviye karar verme hakkına sahiptir. Hastamız bu hakkı kullandığı taktirde yapılacak işlemlere onay verdiğini kabul etmiş sayılır.

Hastalarımız ağrının doğru değerlendirilmesi ve tedavisi konusunda bilgi alma hakkına sahiptir.
Hastalarımızın ve ailelerinin organ ve diğer dokuları bağışlamayı nasıl seçecekleri konusunda bilgi alma hakları vardır.

Hastalarımızın, hastanede yürütülen klinik araştırma ve deneylere nasıl katılabilecekleri konusunda haberdar edilme, katılmayı kabul eden hastalarımızın da nasıl korunacakları konusunda kendilerinin ve ailelerinin bilgi alma hakkı vardır.

Hastalarımız, sağlık durumu ile ilgili bilgiler bulunan tıbbi kayıtları, doğrudan veya vekili veya kanuni temsilcisi vasıtası ile inceleyebilir ve bir suretini alabilir.

Bu kayıtlar, sadece hastanın tedavisi ile doğrudan ilgili olanlar tarafından görülebilir. İlgili mevzuat hükümlerine ve hastalığın mahiyetine göre yetkili mercilerce alınacak tedbirlerin gerektirdiği haller dışında; hasta, sağlık durumu hakkında kendisine veya ailesine veya yakınlarına bilgi verilmemesini isteyebilir.

Personeli Tanıma, Seçme ve Değiştirme Hakkı

Hastalarımız kendi tedavilerinden sorumlu hekim, hemşire ve diğer sağlık personelinin kimliklerini, görev ve ünvanlarını bilme, seçme ve değiştirme hakkına sahiptir. Personeli seçme, hekimi değiştirme ve konsültasyon isteme hakları kullanıldığında ,mevzuat ile belirlenen ücret farkı, bu hakları kullanan hasta tarafından karşılanır.

Kurulu Seçme ve Değiştirme Hakkı

Hastalarımız tabii olduğu mevzuatın öngördüğü usul ve şartlara uyulmak kaydı ile sağlık kurum ve kuruluşunu seçme ve değiştirme hakkına sahiptir.

Mevzuat ile belirlenmiş sevk sistemine uygun olmak şartı ile hasta sağlık kuruluşunu değiştirebilir. Ancak, kuruluşu değiştirmenin hayati tehlikeye yol açıp açmayacağı ve hastalığının daha da ağırlaşıp ağırlaşmayacağı hususlarında hastanın hekimi tarafından aydınlatılması ve hayati tehlike bakımından sağlık kuruluşunun değiştirilmesinde tıbben sakınca görülmemesi esastır.

Acil vakalar dışında, herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşuna bağlı olup da mevzuatın öngördüğü sevk zincirine uymayanlar aradaki ücret farkını kendileri karşılar.

Tedaviyi Reddetme ve Durdurma Hakkı

Kanunen zorunlu haller dışında ve doğabilecek olumsuz sonuçların sorumluluğu hastaya ait olmak üzere, hasta kendisine uygulanması planlanan veya uygulanmakta olan tedaviyi reddetme veya durdurmasını isteme hakkına sahiptir.

Hastanın tedaviyi reddi halinde doğacak olası sonuçlar hekimi tarafından anlatılır ve anlaşıldığına dair yazılı bir belge alınır.

Hastanın tedaviyi belgeli olarak reddetmesi halinde kurumumuzla ilişiği kesilir.
Daha önce tedaviyi reddeden bir hastanın tekrar başvurması halinde gerekli tıbbi bakım ve tedaviyi alma hakkı vardır.

Mahremiyet (Gizlilik) Hakkı

Hastalarımızın tüm tedavi sürecinde mahremiyete uygun bir ortamda hizmet alma hakkı vardır.
Hastanemize başvuran tüm bireylerin sağlık durumu, tıbbi durumu ve kişiye özel tüm bilgiler ölümünden sonra bile gizli kalacak biçimde korunur. Hastaya ait bu bilgiler hastanın açık izni veya mahkemenin kesin isteği üzerine açıklanabilir.

Saygı Görme Hakkı

Hastalarımız her zaman ve her türlü koşulda kişisel itibarları korunarak saygılı, şefkatli ve güler yüzlü bir ortamda tetkik yaptırma ve tedavi olma hakkına sahiptir.

Konsültasyon (İkinci Görüş) İsteme Hakkı

Hastalarımız tanı ve tedavileri konusunda konsültan hekim çağırma hakkına sahiptirler. Konsültan hekim tedavisini önerir ancak hastanın birinci hekimi işleme onay verir.

Dini Vecibeleri Yerine Getirebilme Hakkı

Hastalarımız dini farklılık gözetilmeksizin ve tedaviye engel olmadığı sürece dini vecibelerini serbestçe yerine getirme hakkına sahiptir. Temin edilebildiği ölçüde, hastanın kendi isteği ile veya agoni halindeki hasta için hastanın kanunen yetkili temsilcisinin, hastanın dini ihtiyaçlarına göre telkin ve dua etmek üzere bir din adamı getirme hakkı vardır.

Güvenlik Hakkı

Herkesin sağlık kurumunda güvenlik içinde olmayı bekleme ve bunu isteme hakkı vardır. Hastaların, ziyaretçi ve refakatçi gibi yakınlarının can ve mal güvenliklerinin korunması ve sağlanması için gerekli tedbirler hastanemizce alınır.

Hastalarımız gerek duydukları takdirde hastanemiz tarafından sağlanmakta olan güvenlik dışında, bedelini ödemek koşuluyla, ek koruma isteme hakkında sahiptir.

Hastanemizde çocuklar, engelli bireyler ve yaşlılar (yalnız, bakıma muhtaç, refakatçisi olmayan) için uygun koruma önlemleri alınmıştır.

Refakatçi ve Ziyaretçi Bulundurma Hakkı

Hastalarımız, hastanemiz tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde ziyaretçi kabul etmek ve refakatçi bulundurma hakkına sahiptir.

Şikayet/Görüş ve Öneri Bildirme Hakkı

Hastanın şikayetlerinin dikkate alınarak, şikayet mekanizmasının başlatılması , gözden geçirilmesi ve sonuçlandırılması ile sonuçtan haberdar edilmesi hakkı vardır.

Hastalarımızın 6023 sayılı kanun gereğince ilgili meslek kuruluşları ve mahkemelere başvuru hakkı saklı kalmak koşulu ile, hasta haklarına ilişkin şikayetlerini öncelikle hastanemizin konu ile ilgili Hasta Hakları Birimine, idari yetkilisine veya Etik Kurul’a bildirme hakkı vardır.

Hasta, ilgili idari yetkililer tarafından ya da etik kurullarda çözüm bulunmaması ya da şikayeti ile ilgili olarak çözümü kabullenmemesi durumunda, sağlık kuruluşunun bulunduğu yerin en yüksek idari amirine başvuruda bulunma hakkına sahiptir. Hasta, hukuki hakları için de yargıya başvurma hakkına sahiptir.

Sağlık Kuruluşu Kural ve Uygulamaları

Hastalarımız kendilerine uygulanacak hastane kural ve uygulamaları konusunda bilgi edinme hakkına sahiptir.
Hasta tıbbi kayıtlarda aslına uymayan hastalık ve tedavi işlemi ile ilgili verilerin düzeltilmesini talep etme hakkına sahiptir.

Tetkik ve Tedavi Bedelleri

Hastalarımız tedavi öncesinde, tedavi hizmet bedellerini öğrenme ve daha sonra aldıkları hizmet karşılığında ödediği bedellerin açık ve detaylı faturasını isteme ve alma hakkına sahiptir.

 

8.      Hasta ve Yakınları Sorumlulukları

Bilgi Verme

Hasta kendisine tıbbi hizmet vermekle görevli hekim ve hemşirelere mevcut şikayetleri, daha önce geçirdiği hastalıklar, bu hastalıklar sırasında hastaneye yatırılıp yatırılmadığı, uygulanan tedaviler, kullandığı ilaçlar ve sağlığı ile ilgili konularda tam ve doğru bilgi vermelidir.

Hasta, yetkili hekime tedavi esnasında ve sonrasında durumunda meydana gelen, beklenmeyen değişiklikleri bildirmelidir.

Önerilere Uyma

Hastamız tedavisinden sorumlu hekim tarafından önerilen tedavi planına uymakla ve hekimin talimatları doğrultusunda ilgili sağlık personelinin bakım planının yerine getirmesini kabullenmekle de yükümlüdür.

Planlanan Tedaviyi Reddetme

Hastamız hekimi tarafından planlanan tedaviyi reddetmekle doğacak sonuçlardan kendi sorumludur.

Sağlık Kuruluşu Kurallarına Uyma

Hastalarımız, sağlık kuruluşumuzun kural ve uygulamalarına uymak ile sorumludur.

Saygı Gösterme

Hastalarımız, sağlık kuruluşu içerisinde bulunan hasta ve yakınlarını tehlikeye sokan gürültü, ziyaretçi, duman gibi rahatsızlık verici durumlarda hastanenin alacağı tedbir ve kurallara uygun davranmakla sorumludur.

Enfeksiyon Kontrol

Hasta ve yakınlarımız enfeksiyon hastalıklarının yayılmaması için kendilerine önerilen tüm önlemler konusunda hassas davranmak ile sorumludur.

Ödeme Sorumluluğu

Hastalarımız tetkik ve tedavi giderlerini ödemek ile sorumludur. Demirbaş ve sarf malzemelerine kasıtlı olarak zarar veren hasta ve yakınlarımızın bunu ödeme sorumluğu vardır.

Hasta Ziyaretçisi

Hastalarımızın aynı anda mümkün olduğunca az ziyaretçi kabul etmesi, ziyaretçilerin yiyecek, içecek getirmemesi, başka hastalara ait eşyaları kullanmaması, hastane ziyaret saatlerine uyması sorumluluğu vardır. Hastalarımızın klinik durumu gereği ziyaret yasağı uygulaması gerektiğinde buna uyulması, ziyaret için ısrar edilmemesi gerekir. Yoğun Bakım üniteleri gibi bazı özel tedavi alanlarında ziyaretler sorumlu hekimlerin iznine tabidir ve ziyaret kuralları daha farklı uygulanmaktadır.

 

  1. Oda İçi Hizmetler
  • Hemşire Çağrı Sistemi : Biruni Üniversite Hastanesi hasta odalarında, ihtiyaç halinde kullanılmak üzere hemşirelerimize ulaşmayı kolaylaştırmak için bir sistem bulunur. Hemşireniz odanızı tanıtırken bu sistemi size anlatır. Tuvalet ve Banyoda bulunan kırmızı kordonlu sistem, acil bir durum veya bu alandayken hemşireye ihtiyaç duyduğunuzda hemşire bankosundaki görevlileri uyarır. Uyarı sinyalini alan hemşire en kısa zamanda yanınızda olacaktır.

 

  • Hasta Yatağı : Elektronik Kullanımı hakkında odanıza kabul edildiğinizde hemşireniz tarafından size gösterilecektir. Hasta düşmelerini önlemek için hasta kenarlıklarını her zaman kullanmaya özen gösteririz.

 

Hasta yatağı hemşire kontrol kumandası, görevli hemşirelerin hasta yatağını kontrol edebilmesi ve hasta için risk oluşturabilecek pozisyon kontrollerini kısıtlayabilmesini sağlar. Hasta yatağının güç kablosu takılı iken hasta ve hemşire kumandası aktiftir, istenen pozisyon verilebilir.

Hasta el kumandası, hasta veya hasta yakınının hasta yatağına istediği pozisyonu verebilmesine olanak sağlar. Hemşire kumandası üzerindeki kilit tuşuna basarak hasta kumandasındaki hastanın alması gereken pozisyonlar ya da bütün pozisyonlar işlem dışı bırakılır.

Hasta yemek masası 2 pozisyondur. Kontrol kolu yemek masasının yüksekliğini kontrol etmeye olanak sağlar. Yemek masasının kilit mekanizması ile masanın hastaya doğru masaya açı verilmesini sağlar. Yatak başı hemşire çağrı kontrol sistemidir. Kullanımı hasta tarafından yapılır. Çağrı sistemi el butonudur. Görevli hemşireye ihtiyaç duyulduğunda butona bir kez basarak hemşire çağrılabilir.

WC/ Duş acil durum çağrı sistemi acil bir durum anında kırmızı ip çekilerek görevli hemşireyi çağırmak için kullanılır.

Eğer acil bir ihtiyacınız varsa, sağlık ekibine bildirin lütfen. Onlar hemen gelecektir. Acil değilse, beklemek zorunda kalabilirsiniz.

Hemşirelerimiz başka bir hastaya yardımcı olmuyorsa hemen geleceklerdir. Hasta yatağı kenarlıkları, hasta yerinden kalkacağı zaman indirilir. Düşme riski olan hastalarda ise kenarlıklar kaldırılarak hasta güvenliği sağlanır.

 

Düşme Riskini Azaltmak İçin

  • Eğer refakatçiniz yok ise; kalkmak veya tuvalete gitmeniz gerekiyorsa; hemşire çağrı düğmesi ile
  • Ulaşmanız gereken bir eşyanız var ise; hemşire çağrı düğmesi ile hemşirenizi çağırın.
  • Baston, koltuk değneği vb. yardımcı aparatlarınız varsa ayağa kalktığınızda kullanınız.
  • Ayağa kalktığınızda plastik tabanlı terlik tercih ediniz.
  • WC de ayağa kalkarken tutamaçları kullanınız.

Eğer düşerseniz

  • Sakin olun.
  • Yardım için en yakın çağrı düğmesine basınız
  • Yakınınızda çağrı düğmesi yok ise; yerinizden kalkmayınız ve yardım isteyiniz.

 

  • Hasta ve Refakatçi Yemeği :Yemeğiniz doktorunuzun verdiği direktif doğrultusunda diyetisyenlerimiz tarafından hazırlanan beslenme ve diyet programınıza göre düzenlenir. Beslenmeniz tedavinizin bir parçası olduğu için hastane dışından yemek yememeniz önerilir.

Hasta ve Refakatçi yemeği odanıza servis edilir ve boş tepsiler uygun olduğunuz zaman odanızdan alınır. Yemek saatlerimiz aşağıdaki gibidir.

Kahvaltı Servisi:                   06:40-08:00

Öğle Yemeği Servisi:            11:30-13:00

Akşam Yemeği Servisi:         17:30-19:00

Ara Öğün Servisi:                Birinci  10:00  İkinci 15:00   Üçüncü    21:00

 

  • Refakatçi Yatağı : Yatışınız süresince odanızda refakatçinizle kalmaya özen gösterin. Refakatçi Konaklaması ve yemek hizmeti oda ücretinize dahildir. Refakatçi yatağı hazırlanması için bölüm çalışanlarından yardım alabilirsiniz. Size refakat edecek biri yoksa düşme riskiniz yüksekse hemşirenizi bilgilendiriniz ve yapılan gerekli düzenlemelere ve uyarılara uyunuz.
  • Telefon: Oda içindeki telefon hastane içi görüşmeler için kullanılmaktadır. Bu telefonla dahili numaralar aranabilmektedir. Dışarıdan gelen aramalarınız bu telefona yönlendirilir.
  • Televizyon : Odanızdaki Televizyondan yerli ve yabancı kanalları izleyebilirsiniz. Kanal ayarlama işlemini gerçekleştiremezsiniz. Hastanemizde diğer hastalarında olduğunu dikkate alarak ses ayarlamanızı gerçekleştiriniz.
  • İnternet : Hastanemiz hasta odalarında kablosuz internet hizmeti sunmaktadır. Bağlantı ile ilgili sıkıntı yaşadığınız takdirde hemşirenize lütfen bildiriniz.
  • Buzdolabı : Odanızda kullanımınız için ayrılmış mini bir buzdolabı bulunur. Buzdolabı kapağını açık unutmamaya ve içinde koku yapabilecek gıda maddeleri bulundurmamaya lütfen özen gösteriniz.
  • Elektrikli Eşyalar ve Aydınlatmalar : Odanızın ışığı oda girişi ve kumanda paneli üzerindeki düğmelerden kontrol edilir. Hasta yatağının başucundaki paneldeki sadece ışık düğmelerini kullanmaya diğer düğmeleri kullanmamaya özen gösteriniz.

Kişisel elektrikli eşyalarınızı yanınızda getirdiyseniz kullanmadan önce hemşirenize eşyalara dair bilgi vermeniz gerekir. Banyo ve Oda duvarındaki prizler dışında diğer prizleri kullanmamanız önerilir.

  • Kasa : Gardırobunuzun içinde bulunan elektronik kasayı yanınızda bulunan para ve kıymetli eşyalarınızı saklamak için kullanabilirsiniz. Kasa üzerinde kullanma talimatına göre şifreyi kendiniz kontrol edebilirsiniz.
  • Pencereler : Oda pencereleri hastalarımızın güvenliği için kapalı / kilit sistemiyle sınırlı açıklıkta tutulmaktadır.

 

 

  1. ACİL DURUMLAR

Afet, Yangın, Deprem gibi olağanüstü durumlarda lütfen telaşa kapılmayınız. Odanızdan tek başınıza çıkmayınız. Bu gibi durumlarda sağlık çalışanlarımız size yardımcı olacaktır. Lütfen panik yapmadan verilen talimatlara uyunuz.

Hastanemizdeki her oda kapısının arkasında o kata ve odaya göre en yakın Acil Durum kaçış kapılarını,  Yangın Tüpleri ve hortumları bulunan yangın dolapların yerini gösteren krokiler mevcuttur.

Odanızda yangın gibi durumlar söz konusu olduğunda müdahale etmeyiniz ve hemen hemşirenize haber veriniz